payamgps.com

استفاده از ماسک های خانگی برای درمان اثرات آکنه

استفاده از ماسک های خانگی برای درمان اثرات آکنه

مقاله مرتبط:

کاربرد سلول های بنیادی برای درمان پوست

سرم جوانسازی لومینس

امروزه به دلیل اختلالاتی که به دلایل بسیاری افراد را درگیر کرده اند، رژیم غذایی نامناسب و یا سبک زندگی نادرست، بسیاری از افرار درگیر آکنه یا جوش شده اند. به ویژه اگر آکنه در صورت رخ دهد برای افراد بسیار آزاد دهنده بوده و ممکن است موجب از دست دادن روحیه و اعتماد به نفس آنها شود. مهمتر اینکه آکنه معمولا در سنین جوانی و زمانی که افراد دوست دارند در اوج زیبایی باشند رخ می دهد. همچنین پس از بهبود آکنه نیز معضل مهم دیگری افراد را درگیر می کند و آن وجود جای آکنه بر پوست است. اثر آکنه یا اسکار موجود در پوست را ناصاف می کنند و برای افراد آزار دهنده اند.

این مسئله در سنین بالا بیشتر به چشم می آیند زیرا پوست شروع به از دست دادن کلاژن ها می کند که موجب حفظ ویژگی ارتجاعی پوست شده و موجب جوان ماندن آن می شوند. با از دست رفتن کلاژن پوست نسبت به تمامی عوامل آسیب رسان بیشتر مستعد آسیب می شود.

به همین دلیل بسیاری از افراد درصدد این هستند که اثرات آکنه را بر پوستشان درمان کنند و بدین منظور به دنبال راه هایی هستند.

درمان های متفاوت برای برطرف کردن آکنه

امروزه درمان های متفاوتی برای درمان اسکارهای ناشی از آکنه معرفی شده اند. این روش ها شامل روش های جراحی و غیر جراحی می باشند. از روش های جراحی می توان درمان با لیزر را نام برد و از روش های غیر جراحی شامل استفاده از محصولات بهداشتی و درمانی و روش های خانگی است.

روش های خانگی از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته اند و اثرات خود را نشان داده اند. به همین دلیل در این مقاله مهمترین ماسک های خانگی برای درمان اثرات آکنه را به شما معرفی می کنیم. البته توجه داشته باشید که حتی برخی از مواد طبیعی برای پوست های بسیار حساس می توانند حساسیت زا باشند. بنابراین در صورت بروز هر گونه عارضه ای به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

ماسک ترکیب عسل، زردچوبه و شیر

این ماسک به طور بی نظیری می تواند آثار ناشی از آکنه را از بین ببرد. شیر خام سرشار از لاکتیک اسید است. بنابراین خاصیت لایه برداری دارد. شیر خام همچنین دارای خاصیت ضد پیری می باشد. به همین خاطر با استفاده منظم شیر به عنوان ماسک می توانید پوستی بی عیب و جوان داشته باشید. زردچوبه نیز سالهاست که به عنوان درمانگر مشکلات پوستی استفاده می شده است. این ماده ویژگی ضد التهابی، ضد باکتریایی و خواص آنتی اکسیدانی دارد. این ماده همچنین می تواند لک های رنگی از آکنه را کاهش دهد. بنابراین با ترکیب این مواد و مالیدن آنها بر پوست می توانید رفته رفته شاهد از بین رفتن اسکارهای پوستتان باشید.

ماسک ترکیب سرکه ی سیب و چای سبز

سرکه سیب ماده ای ارزشمند به نام آلفا هیدروکسی اسید دارد. این ماده اثرات بسیار بی نظیری برای جوانسازی سلول ها دارد. به همین دلیل می توانید این ماده را در اکثر محصولات جوانسازی پیدا کنید. این ماده می تواند به برداشته شدن سلول های مرده از سطح پوست و باز کردن منافذ مسدود شده پوست کمک کند. این ماده همچنین می تواند به حفظ کردن تعادل pH پوست کمک کند. بدین ترتیب به پوست آسیب کمتری خواهد رسید و آسیب های قبلی که شامل اثرات آکنه هستند بهتر جبران خواهند شد. چای سبز ویژگی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. به همین دلیل از اثرات رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و به داشتن پوستی بی عیب و نقص کمک می کند. بنابراین می توانید این دو ماده را با هم ترکیب کنید و روی پوستتان بمالید تا اثرات آکنه به مرور از بین بروند.

ماسک ترکیب عسل و دارچین

عسل ویژکی ضد التهابی دارد و برای تسکین دادن به قرمزی و حساسیت پوست بسیار مفید است. همچنین خاصیت ضد میکروبی دارد و موجب از بین رفتن عوامل عفونت زای موجود در پوست می شود. دارچین نیز تسکین دهنده التهاب پوستی بوده و باعث طبیعی شدن گردش خون می گردد. ماسک عسل و دارچین می تواند لک های ناشی از آکنه را کمرنگ کرده و پوست را روشن کند.

ماسک ترکیب روغن نارگیل، عسل و جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی دارد. به همین دلیل می تواند عوامل بیماری زای پوست را از بین ببرد. این ماده همچنین ویژگی لایه برداری دارد. اما ممکن است جوش شیرین پوست را دچار خشکی کند. به همین دلیل اگر می خواهید از آن استفاده کنید آن را حتما با یک مرطوب کننده طبیعی مانند روغن نارگیل ترکیب کنید. روغن نارگیل علاوه بر مرطوب کنندگی اثرات ضد میکروبی نیز دارد. روغن نارگیل همچنین حاوی ویتامین E می باشد. این ویتامین به پوست کمک می کند تا عملیات ترمیم و جوانسازی خودش را به خوبی انجام دهد و پستی ها و بلندی های پوست و لک ها را از بین ببرد. به جای روغن نارگیل می توانید از روغن زیتون نیز استفاده کنید.

 

استفاده از ماسک های خانگی برای درمان اثرات آکنه

ماسک مخلوط چوب صندل و گلاب

ترکیب چوب صندل و گلاب ترکیبی بی نظیر برای ترمیم پوست است. زیرا گلاب خواص ضد باکتریایی دارد و می تواند باکتری های موجود در پوست را که یکی از عوامل ایجاد آکنه هستند از بین ببرد. گلاب همچنین می تواند مواد مغذی مورد نیاز پوست را به آن برساند و به عملیات ترمیم و جوانسازی پوست کمک کند. چوب صندل نیز خاصیت خنک کنندگی و تسکین دهندگی دارد. بنابراین می تواند التهابات ناشی از آکنه را درمان کند. بنابراین با استفاده از این ماسک به صورت مداوم، می توانید شاهد برطرف شدن اسکارهای ناشی از آکنه بر پوستتان باشید. این ترکیب را درست کرده و روی پوستتان بمالید تا پس از مدتی اثرات آن را ببینید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو