payamgps.com

توصیه هایی برای داشتن پوستی جوان و زیبا

توصیه هایی برای داشتن پوستی جوان و زیبا

مقاله مرتبط:

اثرات سرم های جوانسازی بر پوست

سرم جوانسازی لومینس

پوست صورت یکی از مهمترین عوامل در جوان و زیبا به نظر رسیدن افراد است. زیرا اولین چیزی که در صورت به چشم می آید پوست است. در حالیکه پوست صورت بسیار ظریف و حساس است و بسیار آسیب پذیر می باشد. با بالا رفتن سن پوست دچار چین و چروک، لک و سایر عوارض پیری می شود. پوست صورت در معرض بسیاری از عوامل آسیب رسان محیطی قرار می گیرد. عواملی مانند آفتاب شدید، آب و هوای زیاد از حد سرد و زیاد از حد گرم و یا آلاینده های محیطی و مواد شیمایی. در نتیجه بهداشت و سلامت پوست موردی است که باید به آن بسیار دقت شود. به همین دلیل در این مقاله درباره داشتن پوستی سالم و زیبا به شما نکاتی را معرفی می کنیم. با رعایت کردن این نکات می توانید به سادگی از پوست صورتتان مراقبت کنید.

ابتدا نوع پوستتان را بشناسید

شناختن نوع پوست برای مراقبت از پوست اهمیت ویژه ای دارد. زیرا بسیاری از مواد آرایشی، بهداشتی و درمانی برای انواع مختلف پوست متفاوت هستند. بنابراین با شناخت درست از پوستتان می توانید محصول مناسب پوستتان را تهیه کنید. اگر از محصولی که مناسب نوع پوستتان نیست استفاده کنید ممکن است پوستتان بیش از حد چرب شده و دچار آکنه شود و یا ممکن است بیش از حد خشک شده و دچار چین و چروک شود.

برای تشخیص نوع پوستتان می توانید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا با بررسی دقیق به شما محصولات مناسب را پیشنهاد دهد.

استفاده همیشگی از کرم ضد آفتاب

به یاد داشته باشید که پرتوهای فرابنفش خورشید همواره آسیب رسان هستند. بنابراین همیشه باید پیش از رفتن به زیر آفتاب از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. حتی اگر مجبور بودید کرم را پاک کنید، ضد آفتابتان را همراه داشته باشید تا دوباره به پوستتان بمالید. SPF یا فاکتور محافظت از پوست در برابر خورشید کرم های ضد آفتاب باید بیشتر از 30 باشد تا بتواند به خوبی از پوستتان مراقبت کند. کرم ضد آفتاب فقط مختص تابستان و آفتاب شدید نیست، بلکه باید در تمام فصل های سال از آن استفاده کنید.

 

مصرف شیرینی جات را کم کنید

قند خون بالا موجب از بین رفتن کلاژن پوست می شود. کلاژن رشته های پروتئینی است که میان سلول ها وجود دارد و موجب حفظ ویژگی ارتجاعی پوست می شود. بنابراین اگر کلاژن از بین برود، چوست نیز حالت ارتجاعی خودش را از دست داده . دچار چین و چروک می شود. بالا رفتن قند خون عوارض دیگری شامل پدید آمدن عفونت های قارچی می شود. در نتیجه همواره باید قند خونتان را در حالت نرمال نگه دارید.

از مصرف دخانیات اجتناب کنید

سیگار، رادیکال های آزاد زیادی به بدن وارد می کند. این ترکیبات برای پوست بسیار آسیب رسان هستند. سیگار کشیدن مداوم باعث می شود تا پوستتان 10 سال یا بیشتر پیرتر از سنتان نشان داده شود. رادیکال های آزاد به وجود آمده از سیگار می توانند کلاژن پوست را تخریب کرده و پوست را دچار چین و چروک کنند. در این حالت پوست نازکتر نیز می شود و مستعد دیگر عارضه های پیری نیز می شود.

توصیه هایی برای داشتن پوستی جوان و زیبا

پیش از خواب حتما صورتتان را پاک کنید

در طول روز علاوه بر مواد آرایشی، چربی ها و آلودگی های موجود در هوا به همراه گرد و غبار روی پوستتان می نشینند. بسیاری از سموم نیز به پوستتان نفوذ خواهند کرد. به همین دلیل باید پیش از رفتن به رختخواب صورتتان را بشویید. در غیر این صورت، آلودگی ها به پوستتان جذب شده و اثر خود را می گذارند پوستتان را دچار آکنه و یا لک می کنند. علاوه بر این آلودگی ها روزنه های پوست را می بندند و مانع از تنفس پوست می شوند. اگر پوست به خوبی تنفس نکند نمی تواند عملیات جوانسازی را به خوبی انجام دهد. افزون بر این، اگر با صورت کثیف به رختخواب بروید آلودگی ها به بالشتان می چسبند و همواره اثر خود را بر پوستتان می گذارند.

از مواد آرایشی و بهداشتی مرغوب و دارای تاریخ انقضا استفاده کنید

بسیاری از افراد به این مورد دقت نمی کنند و غرق در رنگارنگی لوازم آرایشی بدون توجه به کیفتشان آنها را می خرند. اما اگر می خواهید پوستتان سالم بماند حتما باید لوازم آرایشی از برندهای معتبر و با کیفیت بالا تهیه کنید. به تاریخ انقضای مواد آرایشی دقت کنید. پس از باز کردن بسته مواد آرایشی اگر آنها را در یخچال نگه نمی دارید، توصیه می شود پس از 3 ماه آنها را دور بیندازید.

پوستتان را همواره مرطوب نگه دارید

پوست برای انجام عملیات ترمیم و بازسازی خودش نیاز به آب فراوان دارد. زیرا بسیاری از مواد مغذی از طریق آب وارد پوست می شوند. به همین دلیل توصیه می شود پوستتان را همواره مرطوب نگه دارید. اولین اقدام برای حفظ رطوبت پوست خوردن روزانه 8 لیوان آب است. در مرحله بعد می توانید از ماسک های آبرسان و کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

با آب ولرم دوش بگیرید

آب خیلی سرد پوست را به خوبی پاک نمی کند و آب خیلی داغ چربی های ضروری پوست را از بین می برد. بنابراین سعی کنید با آب ولرم دوش بگیرید تا به پوستتان آسیب نرسد.

از سرم های جوانسازی استفاده کنید.

امروزه سرم های جوانسازی در بازار وجود دارند که حاوی تمامی ویتامین ها و مواد مغذی مناسب برای پوست می باشند. این سرم ها همچنین دارای آنتی اکسیدان ها هستند و می توانند آسیب هایی که به پوستتان رسیده اند را جبران کنند. برخی از سرم ها دارای فاکتورهای رشد می باشند که می توانند به جوانسازی پوستتان کمک شایانی کنند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو