payamgps.com

چرا نباید صورتمان را با صابون بشوییم؟

چرا نباید صورتمان را با صابون بشوییم؟

مقاله های مرتبط:

معرفی کلینزر لومینس

ژل شست و شوی صورت ( کلینزر)

پاک کردن صورت عامل بسیار مهمی است که باید به آن توجه زیادی شود. برای پاک کردن صورت می توانید از شیوه های زیادی استفاده کنید. شیوه هایی که حتی ممکن است پوستتان را خیلی زیاد پاک کنند. اما آیا این راه ها برای سلامت پوست مفیدند؟

از راه های مختلفی که برای پاک کردن پوست صورت وجود دارد می توان استفاده از شیر پاک کن، صابون های جامد و مایع، صابون های کرم دار، لوسیون ها و غیره استفاده کرد.

برخلاف برخی افراد که روش های آسیب رسان را برای پاک کردن پوستشان انتخاب می کنند، برخی دیگر اصلا به پاک کردن پوستشان اهمیت نمی دهند و آن را امری بدون اهمیت تلقی می کنند.

شیوه های گوناگون برای پاک کردن پوست

امروزه ژل های پاک کننده صورت کاربرد گسترده ای دارند. برخی نیز از لوسیون ها و یا شیر پاک کن استفاده می کنند. اما برخی افراد هنوز دارند از صابون ها برای پاک کردن صورتشان استفاده می کنند. این افراد ممکن است فکر کنند که ژل های پاک کننده صورت صرفا جنبه تبلیغاتی دارند و تفاوت چندانی با صابون ندارند. و یا اینگه چون به اندازه صابون ها کف نمی کنند، پس صورت را نیز نمی توانند خوب پاک کنند.

شاید این افراد هنوز درگیر عوارض صابون ها نشده اند. و یا اینکه نمی دانند آسیب های پوستشان نتیجه استفاده از صابون است. نوع پوست هم اثر زیادی بر آسیب رسیدن به پوست دارد. برخی افراد پوست های مقاوم تری دارند و دیرتر آسیب می بینند. اما برخی دیگر پوستشان حساس تر است و زودتر دچار التهاب یا حساسیت می شوند. ریشه این تفاوت ها در وراثت است.

در ادامه درباره آسیب هایی که صابون می تواند به پوست برساند به شما اطلاعاتی خواهیم داد. منظور از صابون، صابون های قدیمی می باشد. البته صابون های کرم داری که جدیدیتر وارد بازار شده اند هم برای پوست می توانند آسیب رسان باشند اما ممکن است کرم آنها بتواند برخی از آسیب را جبران کند.

چرا نباید صورتمان را با صابون بشوییم؟

صورت اولین عضو بدن است که توجه را به خودش جلب می کند. زیبایی افراد بستگی زیاد به سالم بودن یا نقص دار بودن پوستشان دارد. بنابراین باید برای مراقبت از آن دقت بسیاری به خرج دهید. در ادامه درباره زیان های صابون برای صورت به شما اطلاعاتی می دهیم.

زیان های صابون برای پوست صورت

تغییر دارد pH طبیعی پوست

pH طبیعی پوست باید بین 5 تا 6.5 باشد. این بدین معنی است که pH طبیعی پوست همواره باید به صورت مقداری اسیدی تا خنثی ثابت نگه داشته شود. اما صابون هایی که در بازار وجود دارند معمولا قلیایی هستند. به همین دلیل pH آنها با پوست سازگار نیست. بنابراین پوست را خشک و دچار حساسیت می کنند.

صابون ها پوست را بیشتر چرب می کنند!

مواد شیمایی قوی موجود در این صابون ها چربی ضروری پوست را از بین می برند. با خشک شدن پوست، سلول های آن برای جبران چربی از دست رفته چربی بیشتری تولید می کنند. بنابراین با شستن صورتتان با مواد شیمیایی قوی بیشتر آن را چرب می کنید! بنابراین به این دلیل که پوستتان چرب است هرگز از صابون استفاده نکنید.

پدید آمدن چین و چروک در صورت

پوست خاصیت اسیدی دارد. اگر با صابون هایی که به شدت قلیایی هستند آن را بشویید ویژگی اسیدی آن از بین می رود. با این کار، پوست رطوبت خودش را از دست می دهد. حالت اسیدی پوست همچنین باعث جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری های آسیب رسان می شود. با کم کردن خاصیت اسیدی پوست فرصت برای رشد این باکتری ها مهیا می شود و جوش ها یا آکنه پدیدار می شوند. صابون همچنین پوست را خشک یا دهیدراته می کند. با خشک شدن پوست، چین و چروک ها به سرعت در آن پدید می آیند. چین و چروک ها پوست را پیر جلوه می دهند و از بین بردن آنها مراقبت های بیشتری می خواهد.

کم کردن رطوبت طبیعی پوست

صابون ها حاوی مواد فعال سطحی یا سورفکتانت ها هستند. این مواد به پروتئین های پوست می چسبند. این مواد یک سر آبدوست دارند و آب را به خودشان جذب می کنند. بنابراین در لایه های بالایی صورت باعث آبرسانی بیش از حد شده و تورم پوست را موجب می شوند. این مواد همچنین می توانند به لایه های زیرین پوست نفوذ کنند. در این حالت موجب پدید آمدن خارش، قرمزی و حساسیت می شوند.

علاوه براین، زمانی که دیگر سورفکتانت ها وجود ندارند، آبی که قبلا در سلول ها جمع شده به سرعت تبخیر می شود. یعنی سلول ها از قبل خشک تر می شوند. با این خشک شدن غیر طبیعی، پوست دهیدراته شده و ضرر های ناشی از خشکی پوست پدیدار می شوند.

به وجود آمدن حساسیت

صابون ها از مواد شیمیایی قوی تولید می شوند. پوست صورت از ظریف ترین پوست های بدن است. پوست برخی افراد نیز دارای حساسیت بیشتری است و به این مواد واکنش بیشتری نشان می دهد. پوست های حساس به سرعت دچار آسیب می شوند. پوست های حساس در برابر صابون ها دچار آلرژی شده و متورم یا ملتهب می شوند. بنابراین افراد دارای پوست های حساس هیچگاه نباید از صابون استفاده کنند.

ماندن مقداری از مواد صابونی بر پوست

علاوه بر این که شستشو با صابون برای پوست ضرر دارد، صابون از جنبه دیگر هم آسیب رسان است. صابون به راحتی از پوست پاک نمی شوند و پس از شستشو بخشی از مواد آن بر روی پوست می مانند. بدین ترتیب پوشت خشک شده و یا دچار خارش، قرمزی و یا التهاب می شود.

کلینزر لومینس

یکی از بهترین جایگزین ها برای صابون به منظور پاک کردن صورت کلینزر لومینس می باشد.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو