payamgps.com

مهمترین غذاها برای داشتن پوست سالم

مهمترین غذاها برای داشتن پوست سالم

مقاله مرتبط:

ماسک آبرسان لومینس

بسیاری از افراد به دنبال داشتن پوستی زیبا هستند. یکی از مهمترین عوامل برای داشتن پوستی زیبا و جوان، خوردن غذا های مناسب است. با داشتن یک رژیم غذایی مناسب می توانید جوان بمانید. در ادامه بهترین منابع غذایی برای داشتن پوستی شاداب را به شما معرفی می کنیم.

برای داشتن موهای براق و سالم، پوست درخشان و شاداب و ظاهری سالم، باید مواد مغذی مورد نیاز بدن به آن برسد.

هیچ چیز نمی تواند به اندازه یک رژیم غذایی سلامت برای زیبایی و جوانی شما مفید باشد.

پوست

پوست اصلی ترین عضد بدن است. این عضو گسترده ترین عضو است و در سرتاسر بدن کشیده شده است. پوست خارجی ترین لایه محافظ بدن است. یعنی اولین سد محافظ برای بدن می باشد. به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب دیدن است. به همین دلیل بیشتر به مراقبت نیاز دارد. با داشتن تغذیه سالم که هزینه زیادی هم ندارد می توانید در امر مراقبت از پوستتان گامی بلند بردارید.

چای سبز

چای سبز از جمله گیاهانی است که می تواند رطوبت مورد نیاز پوست را به آن برساند. حتی نوعی از آن که دارای کافئین است قادر به آبرسانی به پوست می باشد.

این گیاه همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی قدرتند است. این ترکیبات می توانند پوست را در برابر صدمات ناشی از رادیکال های آزاد که برای پوست بسیار خطرناک هستند محافظت کند.

چای سبز همچنین برای داشتن حافظه بهتر و چربی سوزی بسیار اثر بخش است.

 

غذاهای حاوی ویتامین E

 

ویتامین E ویتامین جوانی است. با این ویتامین می توانید پیری را به تعویق بیندازید. ویتامین E در بسیاری از مغزها و دانه کدو تنبل یافت می شود. همچنین در روغن های طبیعی مانند زوغن زیتون و روغن نارگیل وجود دارد.

غذاهای دارای امگا3

اسیدهای چرب امگا 3، خاصیت ضد التهابی دارند. این ترکیبات همچنین می توانند موها را خوش حالت و درخشان کنند.

این ترکیبات را می توانید در غذاهایی مانند ماهی های چرب شامل سالمون، قزل آلا، ساردین و ماهی تن پیدا کنید. تخم کتان و گردو نیز از منابع اصلی این ترکیبات هستند.

روغن های گیاهی مانند روغن گل پامچال، روغن بذر کتان، روفن گل گاو زبان و روغن ماهی نیز دارای این ترکیبات هستند.

غذاهای دارای امگا 6

اسیدهای چرب امگا 6 نیز اثر جوانسازی بر پوست و مو دارند. این ترکیبات را می توانند در مواد غذایی مانند گندم کامل، کره بادام زمینی و آووکادو پیدا کنید.

 

خیار

خیار یکی از مواد اصلی استفاده شده در تهیه بسیاری از ماسک های خانگی و محصولات بهداشتی می باشد. خیار خاصیت آبرسانی بی نظیری دارد و پوست را به بهترین شکل آبرسانی می کند. آبرسانی پوست موجب جوانتر شدن آن می شود. خیار همچنین دارای بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز پوست است. این ماده غذایی با رساندن این مواد معدنی به پوست، به عملیات ترمیم و جوانسازی سلول ها کمک می کند. بنابراین این ماده غذایی باعث جوانسازی و شادابی پوست می شود.

گوجه فرنگی

رنگ گوجه فرنگی حاصل از رنگدانه های موجود در آن به نام لیکوپن است. این ماده درواقع یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. بنابراین می تواند صدمات ناشی از رادیکال های آزاد که به وسیله پرتوهای فرابنفش خورشید تولید می شوند را به پوست کم کند.

گوجه همچنین دارای ویتامین A و فیبر می باشد. این مواد به رشد سلول های پوست کمک می کنند و به پوست آبرسانی می کنند. گوجه پخته شده نیز ترکیبات مفید بسیاری در خود دارد.

 

غذاهای دارای ویتامین C

از مهمترین منابع ویتامین C می توان پرتقال را نام برد. ویتامین C هم آنتی اکسیدان است که می تواند پوست را در برابر صدمات رادیکال های آزاد محافظت کند. بسیاری از میوه ها و سبزیجات مخصوصا فلفل دارای این ویتامین هستند.

 

حذف یا کم کردن شکر

شکر برای پوست ضرر دارد. شکر می تواند به کلاژن و الاستین موجود در پوست که پروتئین های ساختاری و حفظ کننده قابلیت ارتجاعی پوست هستند، بچسبد و اثر آنها را کم کند. بنابراین پوست دچار چین و چروک و ترک ها خواهد شد. همچنین شکر می تواند باعث پدید آمدن حلقه های تیره دور چشم ها شود. حتما سعی کنید قند خونتان را در حد نرمال کنترل کنید. زیرا گردش خون درست در بدن به پوست به بهترین شمل اکسیژن رسانی کرده و موجب جوانی و شادابی آن می شود.

آب و مایعات

سلول های پوستی برای عملکرد بهتر خود نیاز به آب دارند. آب در واقع می تواند مواد مورد نیاز پوست را در خود حل کند و به لایه های زیرین پوست برساند. بنابراین با نوشیدن آب کافی می توانید بخش زیادی از نیاز روزانه پوست به آب را مرتفع سازید. بسیاری از نوشیدنی های دیگر حاوی مقدار زیادی آب بوده و مفید هستند. اما دقت داشته باشید که همه نوشیدنی ها این اثر را ندارند. برخی نوشیدنی ها مانند نوشیدنی های دارای کافئین و یا دارای الکل اثر عکس دارند و از رطوبت پوست کم می کنند.

انبه هندی یا پاپایا

 

انبه هندی یا همان پاپایا می تواند پوست را به شکل مناسبی رطوبت دهی کند. بنابراین با مصرف پاپایا می توانید پوستتان را از خشک شدن، پوسته پوسته شدن و پدید آمدن چین و چروک ها نجات دهید.

 

با توجه به مواردی که گفته شد، برای داشتن یک پوست جوان و زیبا حتما باید تمامی مواد غذایی را از سبزیجات گرفته تا پروتئین ها و مغزها و میوه ها در وعده های غذاییتان بگنجانید. توجه داشته باشید که اگر هم می خواهید از مکمل های غذایی استفاده کنید، باید حتما وعده های کامل غذاییتان را مصرف کنید. زیرا این مکمل ها هیچگاه جای وعده های اصلی را نمی گیرند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.https://iranageless.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو