payamgps.com

نکاتی برای انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب

نکاتی برای انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب

استفاده روزانه از مرطوب کننده ها

امروزه مواد مرطوب کننده تبدیل به اصلی ترین ماده بهداشتی مصرفی هم در خانم ها و هم در میان آقایان هستند. این مواد به صورت های گوناکونی مانند امولسیون ها، کرم ها و پمادها در بازار وجود دارند. از مهمترین تفاوت ها در این مواد می توان به تفاوت در نسبت آب و چربی موجود در آنها اشاره کرد.

 

انتخاب مرطوب کننده با توجه به نوع پوست

 

برای انتخاب مرطوب کننده از میان همه این انوع گوناگون باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید. مهمترین این موارد نوع پوست است. انواع پوست می توانند خشک، چرب و یا معمولی باشند.

برای اینکه بدانید پوستتان از چه نوعی است باید حتما نوع تمییز آن را در نظر بگیرید.

افراد دارای پوست خشک باید از مرطوب کننده هایی استفاده کنند که دارای چربی هستند. اما افراد دارای پوست چرب نیازی به استفاده از مرطوب کننده های دارای چربی ندارند. البته در صورتی که پوستشان بیش از اندازه در معرض هوای سرد یا گرم نباشد.

افرادی که دارای پوست های معمولی هستند، باید از مرطوب کننده هایی استفاده کنند که دارای چربی کمی باشند. افراد دارای پوست های چرب و یا معمولی نباید به نواحی بینی، پیشانی و چانه خودشان کرم های دارای چربی بزنند. به دلیل اینکه این قسمت ها که نواحی T صورت نام دارند، معمولا از سایر قسمت های صورت چربتر هستند. بنابراین چربی بیشتر اضافه شده ممکن است موجب بروز جوش ها شود.

با بالارفتن سن، نیاز افراد به مرطوب کننده ها افزایش پیدا می کند. در نتیجه افرادی که در سنین پایینتر از استفاده از مرطوب کننده ها بی نیاز بوده اند یا کمتر استفاده می کرده اند، در سنین بالاتر به آن احتیاج پیدا خواهند کرد.

نکاتی برای انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب

از نکات دیگری که برای انتخاب کرم مرطوب کننده باید در نظر گرفت، در نظر گرفتن حالت و بافت مرطوب کننده است. به طور مثال، مرطوب کننده هایی که خیلی چرب و یا چسبنده هستند نباید برای استفاده انتخاب شوند. به دلیل اینکه منافذ پوست را می بندند و از رسیدن اکسیژن به لایه های زیرین پوست جلوگیری می کنند.

 

یکی از نکات دیگری که باید در انتخاب مرطوب کننده ها در نظر بگیرید، توجه به میزان افزودنی هاست. برخی از مرطوب کننده ها برخی مواد افزودنی مانند ترکیبات خوشبوکننده دارند. این مواد ممکن است تحریک کننده باشند و به ویژه برای پوست های حساس واکنش های آلرژیک پدید آورند. به همین دلیل افراد دارای پوست حساس نباید از مرطوب کننده های دارای مواد افزودنی استفاده کنند. به این افراد توصیه می شود که با مشورت پزشک مرطوب کننده ای را انتخاب کنند که هیپوآلرژیک یا ضد حساسیت است.

برای استفاده از مرطوب کننده در هنگام شب می توانید از مرطوب کننده های فاقد مواد ضد آفتاب استفاده کنید. اما در هنگام روز که ساعت ها زیر آفتاب هستید بهتر است ابتدا یک لایه مرطوب کننده استفاده کنید و سپس روی آن یک لایه ضد آفتاب استفاده کنید.

در مرطوب کننده ها موادی وجود دارد که ممکن است در هر کدام از این محصولات تفاوت داشته باشد. به طور مثال، بعضی از این محصولات دارای مواد ضد پیری، ضد آفتاب، رنگ دهنده ها و یا عصاره های گوناگون هستند. اما این مواد در فرمولاسیون عمومی مرطوب کننده ها رواج ندارند.

معمولا برای ترکیبات درمانی که در برخی از مرطوب کننده ها وجود دارد، توصیه می شود تا از مواد درمانی به صورت جداگانه استفاده شود.

طرز استفاده از مرطوب کننده

برای استفاده از مرطوب کننده ها توصیه می شود ابتدا صورتتان را بشویید. تمامی مواد بهداشتی و درمانی روی پوست تمییز بهتر عمل می کنند.

برای این کار از آب و صابون استفاده نکنید. مخصوصا افراد دارای پوست خشک. پاک کننده های فراوانی در بازار وجود دارند که مخصوص پاک کردن صورت درست شده اند. این پاک کننده ها چربی ضروری پوست را از بین نمی برند. به همین دلیل به پوست آسیب نمی رسانند.

یکی از مهمترین برند ها در این زمینه لومینس است. کلینزر لومینس علاوه بر پاک کردن پوست می تواند مواد تقویت کننده و ضد پیری را به لایه های زیرین پوست برساند و به ترمیم پوست کمک کند.

معرفی کلینزر لومینس

پس از پاک کردن صورتتان آن را خشک کنید. این کار را به آرامی انجام دهید و تمامی رطوبت پوست را نگیرید. سپس قدری از مرطوب کننده را برداشته، روی پوستتان قرار دهید و پوستتان را به آهستگی مالش دهید.

می توانید با توجه به نوع پوستتان در روز چندین بار از مرطوب کننده استفاده کنید. اما نیازی نیست که پیش از هر بار استفاده صورتتان را بشویید.

 

هشدار

مرطوب کننده ها مقادیر زیادی آب در خود دارند. به همین دلیل نباید به سرعت پس از استفاده از آنها با آب و هوای سرد در تماس باشید. به همین دلیل حدود نیم ساعت پیش از بیرون رفتن از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر می دانید که قرار است در آب و هوای سرد و خشک قرار داشته باشید، بهتر است از مرطوب کننده های دارای چربی استفاده کنید.

نکاتی برای انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب

برای انتخاب مرطوب کننده مناسب دقت داشته باشید محصول مورد نظرتان حتما ویژگی های زیر را داشته باشد:

رنگ و بوی آن کاملا معمولی باشد. همچنین ظاهرش یکدست بوده و ناهمگنی نداشته باشد.

در هنگام مصرف در پوستتان حساسیت و همچنین عفونت های میکروبی و قارچی ایجاد نکند.

ویسکوزیته مناسب داشته باشد. یعنی در حالت معمولی باشد و خیلی شل و خیلی سفت نباشد.

بشود پس از استفاده آن را به سادگی پاک کرد. همچنین پس از استفاده پوست را چرب و براق نکند.

پس از استفاده به سرعت جذب شود. یعنی با یک مالش آهسته و بدون فشار به سرعت جذب شود.

 

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره ۰۹۱۲۱۳۹۴۹۴۴ یا شماره ثابت ۰۲۱۸۸۵۶۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید . https://iranageless.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو