payamgps.com

ویتامین های مورد نیاز پوست

ویتامین های مورد نیاز پوست

مقاله مرتبط:

محصول ضدپیری فینیتی Finiti

اثرات کمبود ویتامین ها برای پوست

ویتامین ها برای زنده ماندن سلول ها ضروی هستند. اگر ویتامین های مورد نیاز پوست در آن کم باشند، لکه، چین و چروک و سایر عوارض پوستی پدیدار می شوند. تحقیقات حاکی از آن اند که باید میزان معینی از ویتامین ها و مواد معدنی به پوست برسند تا بر زیبایی پوست اثر بگذارند.

علاوه بر پوست، ویتامین ها برای درست کار کردن و سالم بودن بدن به ویژه خانم ها ضروری هستند. به همین دلیل باید در رژیم غذایی به عنوان یک عامل بسیار مهم در نظر گرفته شوند.

دقت داشته باشید که کمبود ویتامین ها به زودی و الزاما در ظاهر خود را نشان نمی دهد. و ممکن است پس از گذشت مدتی یک دفعه خود را نشان می دهد.

شیوه های رساندن ویتامین ها به بدن

متخصصان می گویند بهترین روش رساندن ویتامین های ضروری به بدن خوردن آنهاست. ویتامین ها باید به صورت روزانه مصرف شوند. بنابراین باید میوه ها و سبزیجات را به طور روزانه مصرف کنید. همچنین برای تمامی ویتامین منابع غذایی آنها را بیاید و به میزان مورد نیاز در رژیم غذاییتان بگنجانید. مقدار زیادی از یک نوع میوه یا سبزی را مصرف نکنید. بلکه از هر نوع قدری را در رژیم غذاییتان بگنجانید.

شیوه دیگری که می توانید ویتامین ها را به بدن برسانید استفاده از مکمل هاست. مکمل های غذایی در انواع مختلف و برای تمامی مواد ضروی بدن وجود دارند. بهترین کار این است که از مولتی ویتامین ها استفاده کنید.

ويتامين A

ویتامین A برای سلامت پوست بسیار مفید است. این ویتامین شکل های مختلفی مانند آلدهید رتینال، پالمیتات رتینیل و رتینول دارد. این ویتامین برای رشد طبیعی، تقسیم شدن و بازسازی سلول ها ضروری است. ویتامین A تولید کلاژن را در بدن تحریک می کند. همچنین سلامت گلبول های قرمز خونی و سیستم ایمنی بدن را حفظ می کند. ویتامین A خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد. بنابراین رنگ پوست را ترمیم می کند. همچنین باعث به تعویق افتادن چین و چروک در پوست می شود. خاصیت ارتجاعی پوست را نیز بهبود می بخشد.

این ویتامین به پوست کمک می کند تا سلول های جدید بسازد. به همین دلیل از این ویتامین در داروها بسیار استفاده می شود.

غذاهایی مانند روغن ماهی، زرده تخم مرغ، کلم بروکلی، گوشت قرمز، فلفل دلمه ای، جگر و لبنیات دارای این ویتامین می باشند.

ويتامين B

ویتامین B برای متابولیسم پروتئین ها و عملکرد سیستم ایمنی، تولید هورمون ها و عملکرد صحیح دستگاه گردش خون ضروری می باشد. این ویتامین باعث تراوش چربی پوست شده و مانع از چرب شدن بیش از حد پوست می شود. این ویتامین لکه های پوستی را کم می کند و مانع از خشک شدن پوست می شود. همچنین در تولید کلاژن مؤثر است.

ویتامین b3 (نیاسین آمید) نوعی از این ویتامین است که از سلول های ایمنی پوست محافظت می کند، لایه های پوست را تقویت می کند، رنگدانه ها را کنترل کرده و ویژگی ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

این ویتامین را می توانید در گوشت مرغ، گردو، تخم بلدرچین، گوشت ماهی، حبوبات، آجیل، ذرت، موز و گوجه بیابید.

ويتامين C

ویتامین C از ضروری ترین ویتامین ها برای پوست است. ال-آسکوربیک اسید شکل ویژه ای از ویتامین C است که کلاژن سازی را پوست سرعت می بخشد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است و از پوست در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.

بدن نمی تواند خودش این ویتامین را بسازد. این ویتامین برای کلاژن سازی در بدن لازم است. بنابراین باید آن را به طور روزانه در بدن تأمین کنید. این ویتامین همچنین پوست را از اثرات رادیکال های آزاد محافظت می کند. برای بهبود زخم ها و لکه های پوست نیز کمک می کند. این ویتامین می تواند پوست را در برابر پرتوهای UV محافظت کند.

این ویتامین را می توان در هندوانه، مرکبات، گوجه فرنگی، کلم ها، فلفل، سیب زمینی و غلات سبوس دار پیدا کرد.

ويتامين D

ویتامین D هم برای سلامت پوست مهم است و هم برای سلامت بدن نقش کلیدی دارد. این ویتامین استخوانها و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و موجب تکثیر شدن سلول های پوست می شود. همچنین می تواند استخوانها و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. ویتامین D به جذب کلسیم کمک می کند. این ویتامین پوست را مرطوب کرده و آن را نرم و لطیف می کند.

این ویتامین را می توان در زرده تخم مرغ، ماهی قزل آلا، جگر و فرآورده های لبنی یافت می شود.

ويتامين E

ویتامین E هشت شکل متفاوت دارد. این ویتامین آنتی اکسیدانی قوی است و از ویتامین های ضروری پوست است. این ویتامین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد می تواند از سرطان پوست جلوگیری کند و تولید رنگدانه ها را تنظیم کند.

ویتامین E همچنین یک ویتامین موضعی است که دارای فرم های آلفا، بتا، گاما، دلتاکوفرول و تریکوترینول است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان بسیار پایدار است. بنابراین می تواند به رشد کردن سالم بافت ها کمک کند. همچنین رطوبت و شفافیت پوست را تأمین می کند. همچنین آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را خنثی می کند. ویتامین E همچنین موجب سرعت بخشیدن به روند درمان سوختگی، بریدگی، التهاب و سوزش می شود.

این ویتامین را می توانید در غذاهایی همچون جوانه گندم، روغن های گیاهی، مغزها، روغن های گیاهی، سبزیجات و حبوبات پیدا کنید.

ويتامين K

ویتامین K می تواند کبودی های پوست را کم کند. همچنین در کم شدن تیرگی ها و سیاهی های زیر چشم مؤثر است. این ویتامین می تواند لکه های خونی پدید آمده در اثر سالخوردگی را بهبود ببخشد.

این ویتامین را می توانید در سبزیجات تازه پیدا کنید.

ويتامين F

ویتامین F اسید چرب حیاتی برای پوست است. از مهمترین این اسیدهای چرب گاما لینو لنیک و اسید لینو لئیک می باشد. این ترکیبات می توانند واحدهای ساختمانی سطح پوست را بسازند.

ویتامین K همچنین باعث می شود تا سد محافظی برای بدن تولید شود. همچنین پوست را لطیف و شاداب می کند.

این ویتامین را می توانید در روغن گل گاوزبان، مغزها، تخمه آفتابگردان، آووکادو و ماهی پیدا کنید.

اين ويتامين همچنین برای ساختن يك سد محافظ براي بدن به پوست كمك مي دهد، برای جوش و آكنه درمانی مناسب است و پوست را رطوبت می بخشد.

برای تماس با ایران ایجلس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. https://iranageless.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو