payamgps.com

کرم های ضد لک

کرم های ضد لک

لکه های رنگی پوستی

لکه های ریز موجود در پوست که به رنگ قهوه ای روشن وتیره هستند، کک و مک نام دارند. کک و مک از عارضه های پوستی می باشد که اکثر افراد به ویژه بانوان را بسیار به خود درگیر می کند. امروزه بسیاری از مردم هزینه های زیادی را برای از بین بردن کک و مک پرداخت می کنند. در مواردی نتیجه گرفته اند و در مواردی هم بی نتیجه و سرخورده مانده اند.

روش های از بین بردن لک های پوستی

روش های بسیاری برای از بین بردن این لکه ها وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به برطرف کردن آنها با لیزر و یا کنترل رژیم غذایی و شیوه زندگی اشاره کرد. یکی از مهم ترین و در دسترس ترین این روش ها استفاده از کرم های ضد لک است. این کرم ها به طور مداوم می توانند لکه های رنگی روی پوست را برطرف کنند. در این مقاله در این رابطه توضیح خواهیم داد. اما پیش از آن بهتر است نگاهی به علت بروز این نوع از لکه ها بر پوست بیندازیم.

دلایل بروز لکه های پوستی

آفتاب، مهمترین دلیل بروز لکه های پوستی می باشد. به دلیل اینکه قرار گرفتن زیر نور شدید خورشید رنگدانه های پوست را مورد تأثیر قرار می دهد. به علاوه در روند بازسازی سلول ها و زدودن سلول های مرده اختلال ایجاد می کند. از دیگر دلایل بروز لکه های پوستی می توان به دوران بارداری اشاره کرد. در این حالت لکه ها رنگ قهوه ای تیره دارند، به آرامی بروز می کنند و شکلی متقارن دارند. یکی دیگر از دلایل بروز لکه های پوستی استفاده از قرص های ضد بارداری برای جلوگیری از بارداری است. که البته این حالت در تعداد کمتری از خانم ها رخ می دهد. در این مورد در بسیاری از اوقات، بعد از قطع کردن مصرف قرص های جلوگیری لکه ها از بین می روند. اما در مورد دلایل دیگر این لکه ها بر روی پوست ماندگار می شوند.

کرم ضد لک

انواع لکه های رنگی پوستی

این لکه ها در دو نوع بروز پیدا می کنند که شامل موارد زیراست:

1-نوع سطحی

در این حالت، رنگدانه های بروز دهنده لک تنها در سمت هایی از پوست که به سطح نزدیک است افزایش می یابند. این حالت از نوع دیگر شیوع بیشتری دارد. اما نکته مثبتش اینجاست که بهتر می توان آن را درمان کرد.

2-نوع عمقی

در این حالت، رنگ لکه ها آبی مایل به خاکستری است. و رنگدانه های بروز دهنده لک در لایه های عمقی تر پوست قرار دارند. این نوع از لک در پوست سخت تر درمان می شوند و دوره درمان طولانی تری دارند.

کرم های ضد لک موجود در بازار

یکی از ترکیباتی که امروزه در کرم های ضد لک بسیار وجود دارد ترکیب هیدروکینون است. اما این ترکیب برای درمان لک های پوست مناسب نیست. بنابراین دقت داشته باشید محصولی را انتخاب کنید که فاقد ماده هیدروکینون است. به دلیل اینکه هیدروکینون اثر ماندگاری ندارد. یعنی اینکه در ابتدا لک های پوست شما را از بین برده و پوست را روشن و شفاف می کند. اما پس از قطع مصرف، لک ها شدید تر پیدا می شوند. بنابراین دست کم در مراحل ابتدایی درمان از کرم های دارای هیدروکینون استفاده نکنید. اما فراموش نکنید که در تمام مدت، حتی زمانی که لک ها بروز کرده اند و در مراحل ابتدایی پیدایش هستند، استفاده مستمر از کرم های ضد آفتاب نقش بسیار اثرگذاری دارد.

امروزه کرم های فاقد هیدروکینون به طور گسترده در دسترس هستند. در ادامه در رابطه با آنها توضیح خواهیم داد.

ترکیبات موجود در کرم های ضد لک

این کرم ها اصولا دارای عصاره مواد آربوتین و AHA گیاهی می باشند. این مواد برای از بین بردن لکه ها فواید زیادی دارند. این ترکیبات اثر خود را ثبت کرده اند.

کرم های ضد لک همچنین دارای کمپلکس های روشن کنده می باشند تا نه تنها لکه های رنگی موجود در پوست را از بین ببرند، بلکه به طور کلی پوستتان را روشنتر کنند.

این مواد روشن کننده اثر بسیار خوبی بر پوست دارند و عوارض خاصی نیز به همراه ندارند. به طوری که می توانند پوست های تیره، سبزه و گندمی تره را روشن کنند. در حالیکه صدمه ای به پوست نمی زنند و ملانینی که در پوست وجود دارد را دچار آسیب نمی کنند.

این کرم ها عوارضی همچون ایجاد کردن التهاب و قرمز شدن پوست ندارند. به علاوه بر روی ضخامت پوست اثری ندارند.

ضخامت پوست از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی محصولات آرایشی و یا بهداشتی موجود در بازار بر روی ضخامت پوست اثر می گذارند و آن را زیاد از حد نازک می کنند. این نازکی برای پوست مضر است و موجب خشکی، ترک خوردگی و آسیب رسیدن به آن می شود.

اثر کرم های ضد لک یکنواخت است. یعنی رنگ چهره را به طور یکنواخت روشن و یکدست می کنند.

ویژگی های کرم های ضد لک

یکی از ویژگی های مهم کرم های ضد لک داشتن خاصیت مرطوب کنندگی است. یعنی موادی در این کرم ها وجود دارند که پوست را رطوبت دهی می کند. همچنین ترکیبات دیگری در این کرم ها وجود دارد که از پوست در برابر عوامل محیطی محافظت می کنند. یکی از مهمترین عوامل محیطی رادیکال های آزاد هستند که به واسطه نور خورشید تولید می شوند و برای پوست بسیار آسیب رسان هستند. کرم های ضد لک حاوی موادی هستند که می توانند از پوست در برابر اثر این رادیکال ها محافظت کنند.

این کرم ها همچنین می توانند اکسیژن رسانی به پوست را زیاد کنند. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهند.

با استفاده طولانی مدت از این کرم ها، خواهید توانست اثرات ضد پیری آنها را در یابید. دقت داشته باشید که برای استفاده از این کرم ها باید صبور باشید و آنها را دست کم 2 ماده استفاده کنید تا به نتایجی برسید.

ایران اجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. https://iranageless.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو