payamgps.com

پاک کننده عالی برای صورت

پاک کننده عالی برای صورت

 

پاک کردن صورت از مهمترین مواردی است که برای داشتن یک پوست خود باید بسیار به آن توجه شود. اما متأسفانه در بسیاری از مواد با آن سرسری برخورد می شود.

برخی افراد برای پاک کردن صورت خود از آب و صابون استفاده می کنند. مواد شیمیایی که در برخی از صابون ها وجود دارد موجب بیش از حد چرب یا خشک شدن پوست می شود. برخی افراد از شوینده های بر پایه آلکالاین استفاده می کنند. این شوینده ها نیز ممکن است به پوست لطمه بزنند و آن را بسیار چرب یا خشک کنند.

 

انتخاب پاک کننده مناسب پوست

 

انتخاب پاک کننده مناسب پوست کار ساده ای نیست. زیرا باید ابتدا افراد پوست خود را به خوبی بشناسند و با توجه به آن پاک کننده مناسب پوستشان را انتخاب نمایند. در ضمن باید به فرمولاسیون و ساخت پاک کننده نیز دقت کنند.

پاک کننده مناسب باید قدری محلول در چربی و قدری محلول در آب باشد تا بهترین اثرگذاری را داشته باشد. زیرا در این حالت پاک کننده قادر خواهد بود تمامی آلودگی های پوست را به طور عمقی پاک کند.

آلاینده های پوست

پوست ما در طول روز با آلاینده های زیادی برخورد دارد. مواد سمی موجود در هوا، پرتوهای فرابنفش خورشید، رادیکال های آزاد و ذرات ریز موجود در هوا از این عوامل هستند. در اثر این عوامل محیطی سلول های پوستی میمیرند. این سلول های مرده روی پوست تجمع پیدا می کنند و خودشان راه نفوذ رطوبت به پوست را می گیرند . بنابراین مضر هستند و باید از صورت برداشته شوند.

همچنین بر اثر فعالیت هایی که افراد در طول روز انجام می دهند سموم و عرق در بدنشان تولید می شود که روی پوست تجمع پیدا می کنند. این مواد نیز باید از پوست پاک شوند.

 

پاک کننده های پوست

 

افرادی که فقط از آب برای شستشوی صورتشان استفاده می کنند باید بدانند که آب نمی تواند به تنهایی تمام آلودگی ها را از بین ببرد.

صابون ها نیز خاصیت قلیایی دارند. به واسطه این خاصیتشان می توانند برخی از آلودگی های پوست را برطرف کنند. اما با توجه به این قلیایی بودن به پوست آسیب می رسانند. زیرا pH آنها با pH طبیعی پوست تفاوت دارد. همچنین قلیاییت باعث آسیب رسیدن به سیستم دفع باکتری های آسیب رسان می شود. به علاوه این صابون ها چربی های پوست را بیش از حد از بین می برند. همین عامل باعث می شود تا غده های چربی ساز در پوست به درستی کار نکنند و چربی سازی در پوست دچار اختلال شود. این اختلالات عوارضی را پدید می آورد که یکی از آنها چرب شدن بیش از حد پوست می باشد. به دلیل اینکه وقتی پوست چرب به یک باره خشک می شود، برای جبران این خشکی تولید چربی را افزایش می دهد. در این حالت پوست دچار عوارضی همچون آکنه خواهد شد.

از عوارش دیگر شستشو با صابون ها خشک شدن بیش از حد پوست می باشد. دراین حالت رنگ پوست به زردی می گراید. همچنین حالت سخت و خشن به خود می گیرد. در برخی موارد در اثر خشکی زیاد پوست، در آن چین و چروک ها و ترک ها پدید می آیند.

بهترین پاک کننده ی صورت

 

ویژگی های یک پاک کننده عالی چیست؟

 

از خصوصیات پاک کننده عالی این است که در عین حال که سطح پوست را از آلودگی ها پاک می کند، به لایه های زیرین نفوذ کرده و تمامی آلودگی ها را از بین می برد. همچنین فرمولاسیون ساخت ملایمی دارد و پوست را تسکین می دهد. پاک کننده عالی مواد مغذی و مورد نیاز پوست را در عین پاک کرده به آن می رساند و به عمل جوانسازی پوست کمک می کند. بنابراین، شادابی، سلامت و شفافیت برای پوست به ارمغان می آورد. امروزه در بازار پاک کننده های بسیاری عرضه شده اند که برخی از آنها از این استاندارد های لازم برخوردار بوده و قابل اعتماد هستند.

 

مواد تشکیل دهنده پاک کننده های عالی

 

برخی افراد به دنبال این هستند که بدانند پاک کننده ها از چه مواد پایه ای تشکیل شده اند. بعضی پاک کننده ها دارای ترکیبات سیلیکاتی هستند و این ترکیب بدون صدمه زدن به پوست قادر هستند تا سموم و آلودگی ها را به خود جذب کنند و سپس با شستن صورت آنها را دفع می کنند. در برخی از پاک کننده ها از جلبک های دریایی استفاده شده است. جلبک های دریایی مواد معدنی و آمینواسیدهای مغذی برای پوست را به همراه دارند و به پوست می رسانند. در برخی از پاک کننده ها از ترکیبات موجود در جو استفاده شده است که پوست را تسکین می دهد. بنابراین برای پوست های حساس بسیار مناسب است.

پاک کننده های مایع به طور معمول حاوی روغن های گیاهی هستند. روغن هایی گیاهی سرشار از ویتامین ها و اسید های چرب مورد نیاز پوست هستند و می توانند پوست را به خوبی تغذیه کرده و موجب جوانسازی پوست شوند. این ترکیبات به ترمیم و نوسازی سلول ها کمک کرده و برای همه انواع پوست مناسب هستند.

مواد خطرناک در برخی پاک کننده ها

 

برخی از پاک کننده ها دارای ماده ای به نام سولفات لاریل سدیم می باشند. فرمولاسیون استفاده این ماده در محصولات بسیار مهم است. در برخی موارد گزارش شده که این ماده حساسیت و سوزش در پوست ایجاد می کند. همچنین پوست را دچار جوش و خارش می کند. بر روی مو هم باعث ریزش خواهد شد. برای استفاده از این ماده باید بسیار دقت کنید. زیرا این ماده با مصرف شدن به صورت دوز نامناسب می تواند موجب بروز سرطان شود.

سولفات لاریل سدیم عامل اصلی کف کردن کردن است. ممکن است برخی از افراد به اشتباه تصور کنند که کف کردن زیاد یک محصول نشانه قدرت پاک کنندگی آن است و با خیال راحت از آن استفاده کنند. در صورتی که اینطور نیست. به این دقت داشته باشید که اگر محصولی زیاد کف می کنند ممکن است دارای مواد خطرناک باشد. در ضمن بسیاری از پاک کننده های عالی زیاد کف نمی کنند. زیرا کف کردن دلیل پاک کنندگی نمیباشد.

ایران اجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. https://iranageless.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو